Rajčice, jeftino

Nove postove čitajte na domeni moj.name!

subota, 13.10.2007.

Zašto su cijene po kliku male i kako dobiti veće?

kako povećati cijenu klikaDanas sam vidio ovu smiješnu animiranu antireklamu za moj blog na blog.hru. Šalim se, nije to antireklama za moj blog nego borba dvaju naših mobilnih operatera.

U nadmetanju da privuku što više kupaca međusobno i jedan i drugi spuštaju cijene jer priznali mi to ili ne ipak nam je drago da platimo lipu manje za telefonski razgovor. Ali kako se nadmeću oglašivači u PPC marketingu (npr. na Google AdWordsu - servisu koji snabdijeva AdSense oglase sadržajem)?

Google AdSense kao što već svi znamo popunjava oglasni prostor koji mu damo na našim stranicama ili blogovima tako da na najviše oglasno mjesto postavi oglas za koji je neki oglašivač ponudio najviše novaca, na drugo mjesto onoga koji je ponudio malo manje i tako dalje.

Recimo sada da naš prvi operater ponudi u AdWordsu 0.50 kn po kliku drugi bi morao ponuditi 0.51 kn ili više. Tako bi se oni međusobno natjecali a cijena klika bi rasla sve dok jedan ne odustane jer mu je previsoka cijena. To je nama webmasterima super jer ćemo zbog njihovog nadmetanja biti sve više i više plaćeni po kliku.

No nije sve tako ružičasto. Što se više povećava cijena po kliku to će drugi webmasteri to skužiti i početi raditi tisuće stranica o mobilnim mrežama kako bi dobili oglase od ta dva operatera (svatko tko se malo duže bavi zaradom sa AdSensom zna šta je to Mesothelioma).

No kako je sada velika konkurencija takvih stranica pametni webmasteri su se sjetili da bi i oni mogli koristiti Google AdWords da dovuku ljude na svoje stranice i napravili su ovakvu računicu - ako ja platim Googleu 0.01 kn po kliku na moj oglas i na stranicu stavim AdSense reklame na vidljivo mjesto gdje ih posjetitelji ne mogu fulati, Google će mi postaviti one skupe oglase od mobilnih operatera koji se nadmeću za cijenu i ja ću biti plaćen 0.50 kn po kliku. Dakle uložim jednu lipu, zaradim 49 lipa, bogat sam.

Mnogi su se tako i obogatili. Takve stranice nazivaju se MFA - Made For AdSense, svrha im je samo da ljudi kliknu na reklamu i uglavnom nemaju nikakvog drugog korisnog sadržaja.

Sada kada bi mi napravili stranicu o mobilnim operaterima Google ima na izbor dvije reklame od dvaju mobilnih operatera i tisuće reklama od MFA stranica. Da li će se na našim stranicama pokazati ta dva skupa oglasa? Vjerojatno ponekad i oče ali veća je vjerojatnost da ćemo dobivati samo oglase za koje ćemo biti isplaćeni 0.01 kn.

Na taj način su i MFA stranice potkopale same sebe jer im više računica nije "uložiš 1 dobiješ 50 lipa" nego puno lošija. No i Google zna za te MFA stranice te pospješava svoje algoritme kako bi spriječio isplativost MFA stranica te ih na taj način zaustavio.

Što zaključiti iz ove priče? Izbjegavajte one "top paying adsense keywords" ili teme o kojima pročitate na raznim forumima. Probajte sami otkriti neku temu u kojoj nema MFA stranica. Neke alate koji će vam pomoći za traženje dobre tematike (osim samog Googlea) možete naći u ovom postu, a u budućnosti možete očekivati post o toj temi.
- 11:31 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Ako vas je Google izbacio iz AdSensa probajte WidgetBucks, ja ne mislim najbolje o njima ali barem žele prikazivati oglase na hrvatskim stranicama, a i daju u startu $25 što privlači ljude Earn $$ with WidgetBucks!
Go Daddy $1.99 Domains 125x125
Ikobo je program za slanje novca u strane zemlje uz ne tako velike provizije
iKobo Money Transfer
zarada sa blogom